Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Link do LinkedIn

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Historie Absolwentów: Wojciech Żywolt

Historie Absolwentów: Wojciech Żywolt

"Prowadzący zachęcali mnie do pogłębiania wiedzy, robienia dodatkowego researchu i tworzenia czegoś od podstaw - mogłem zaprojektować komunikację i reklamy, stworzyć ofertę czy strategie działań."

Imię i nazwisko: Wojciech Żywolt

Miejsce zamieszkania (miasto, kraj): Kraków, Polska

Stanowisko pracy: Social Media Specialist i wykładowca akademicki

Ukończony kierunek (na UJ): Media społecznościowe w zarządzaniu i Zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym (lic)


Jakie jest Twoje najlepsze wspomnienie ze studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim?

Dołączenie do Samorządu Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego i zorganizowanie pierwszego Juwenaliowego Silent Disco - zaczęło się od pomysłu, który przedstawiłem ówczesnej Przewodniczącej Komisji Kultury Alicji Hudzik, a potem przyszedł czas na realizację. To był jeden z pierwszych projektów, który w pełni koordynowałem i bardzo się w to zaangażowałem. Oprócz tego, nie zapomnę momentu, kiedy byłem opiekunem podczas Dni Zero - cieszyłem się, że wspólnie z młodszymi koleżankami i kolegami mogliśmy poznawać UJ, stałem się wzorem dla wielu osób, a także zarażałem ich pozytywną energią. Sama przygoda z Samorządem dodała mi pewności siebie. Dzięki niej poznałem też inspirujących ludzi, z którymi przyjaźnię się do dziś. 😊

Jak rozpoczęła się Twoja kariera zawodowa? Jakie były w niej decydujące wydarzenia?

Wszystko zaczęło się od mojej pasji do mediów społecznościowych i chęci poszerzania wiedzy w tym zakresie! Zawsze uważałem, że social media to nie tylko polubienia i komentarze i kryje się za nimi coś więcej, dlatego zdecydowałem się na śmiały krok, aby studia magisterskie odbyć w trybie niestacjonarnym. Dzięki temu mogłem poświęcić się także pracy. Już podczas pierwszego roku na początku I semestru, udało mi się dostać na staż w agencji marketingowej More Bananas i pokonać 78 konkurentek i konkurentów starających się o to miejsce. 😇 Do dzisiaj pamiętam treść maila, w której napisałem, że mam już skarpetki w banany na rozmowę kwalifikacyjną i do szczęścia potrzeba mi już tylko tego stażu. I udało się! Od tego czasu rozwijam się w roli specjalisty ds. social mediów tworząc komunikację dla rozpoznawalnych marek w Polsce i na świecie, a praca w agencji otworzyła mi kolejną drogę - wykładowcy akademickiego na trzech krakowskich uczelniach, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Jak wykształcenie przyczyniło się do rozwoju Twojej kariery zawodowej?

Moją największą uwagę przyciągały te przedmioty, podczas których tworzyłem różne projekty (zarówno indywidualne, jak i grupowe). Prowadzący zachęcali mnie do pogłębiania wiedzy, robienia dodatkowego researchu i tworzenia czegoś od podstaw - mogłem zaprojektować komunikację i reklamy, stworzyć ofertę czy strategie działań. Moje obecne wykształcenie pomaga mi w karierze zawodowej oraz naukowej. Do dziś przygotowuję analizy konkurencji i SWOT, o których uczyłem się podczas zajęć i sięgam po niektóre książki, jak chociażby Marketing 4.0 Philipa Kotlera.

Opowiedz nam o swojej obecnej pracy. Co teraz robisz?

Pracuję w agencji marketingowej na stanowisku Social Media Specialist oraz mogę spełniać się w roli trenera, dzięki czemu zajmuję się szkoleniami i warsztatami. Kompleksowo obsługuję media społecznościowe marek (m.in. Akamai Poland, Aon Poland, Biedronka, a także LINK4, dawniej były to Hoop Cola, Air Tours Club i Petmex) na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy Pintereście. Przygotowuję komunikację, tworzę harmonogramy i mediaplany, prowadzę i projektuję działania employer brandingowe oraz odpowiadam za płatne kampanie reklamowe. Prowadziłem liczne szkolenia z zakresu social media, m.in. dla marek i organizacji, takich jak Biedronka, DKMS, EPP Sp. z o.o., IAB Polska, Instytut Francuski, NAOS Poland, Polskie ePłatności, Polska Izba Turystyki, TEB Akademia czy Wydziałowa Rada Samorządu Studentów Wydziału Filologicznego UJ. Jestem również autorem szkolenia TikTok dla biznesu. Oprócz spełniania się w obecnym zawodzie, mogę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas zajęć ze studentkami i studentami na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Pedagogicznym oraz w szkole policealnej TEB Edukacja. 👨🏻‍🏫 Ale to nie wszystko! Współpracuję z redakcją internetową Medialna Perspektywa jako starszy redaktor, a w międzyczasie można spotkać mnie podczas konferencji naukowych i branżowych.

Jakie są teraz Twoje największe wyzwania?

Obecnie moimi największymi wyzwaniami są łączenie pracy zawodowej z prowadzeniem wykładów, ale też stałe podnoszenie własnych kwalifikacji. Zastanawiam się nad studiami doktoranckimi, podczas których realizowałbym projekt badawczy z obszaru emoji marketingu, o którym pisałem prace licencjacką i magisterską. Przede mną czekają też pewne kamienie milowe, które sobie wyznaczyłem, m.in. wydanie artykułu w formie papierowej, przystąpienie do certyfikacji DIMAQ oraz wystąpienie podczas konferencji I ❤️ Marketing & Technology, którą organizuje sprawny .marketing.

Jak wygląda życie i praca w mieście/kraju w którym mieszkasz?

Nadal mieszkam w Krakowie, w którym rozpocząłem swoje studia. Uwielbiam to miasto, jego energię, przestrzeń i ludzi z różnych stron świata. Tutaj znajduje się także agencja, w której pracuję, ale dzięki pracy w trybie hybrydowym nie mam żadnych ograniczeń. Chętnie podróżuję, jednak zawsze tęsknie za Krakowem i chętnie do niego wracam! 😊

Jaka jest Twoja definicja sukcesu?

Jest wiele definicji sukcesu, jednak dla mnie to umiejętność wytyczania celów i ich konsekwentna realizacja bez względu na przeciwności losu. Człowiek sukcesu to osoba, której nie brakuje ambicji, pokory i chęci do stałego doskonalenia siebie, swoich umiejętności i poszerzania swojej wiedzy. To również ktoś, kto swoją postawą potrafi zachęcić innych ludzi do osiągania własnych sukcesów. Jakie masz porady/wskazówki dla obecnych studentów, którzy wkraczają na rynek pracy? Bądźcie żądni przygód! I nie bójcie się marzyć i ryzykować. Chociaż droga może być wyboista lub może wydawać się długa - przyniesie Wam spełnienie i poczucie satysfakcji. Obserwujcie markę, w której chcecie pracować, sprawdzajcie ich konta w mediach społecznościowych, a kiedy pojawi się oferta... spróbujcie swoich sił. Gdybym sam tego nie zrobił, nie pracowałbym w More Bananas. 😉

Jak wyobrażasz sobie współpracę Uniwersytetu Jagiellońskiego z absolwentami?

Obecnie moje losy zawodowe połączyły się z Uniwersytetem Jagiellońskim oraz Instytutem Przedsiębiorczości. Jako praktyk uważam, że takie współprace pomiędzy absolwentami-praktykami a uczelnią powinny być częstsze. Studentki i studenci doceniają to, że oprócz teorii, mogą pozyskać najświeższą wiedzę, poznać spojrzenie praktyków, a przy tym szlifować swoje umiejętności lub nabywać nowe. Życzę nam tego, aby zarówno absolwenci, jak i obecni studenci, mogli korzystać z takich możliwości. Współpraca Uniwersytetu Jagiellońskiego powinna także opierać się na wymianach know-how z absolwentami, którzy spełniają się w swoich obecnych zawodach. Takie działanie pozwoli na synergię teorii z praktyką i skrzętne łączenie wiedzy ze zdobywaniem nowych, praktycznych umiejętności.

Polecamy również
Historie absolwentów: Krzysztof Ptak

Historie absolwentów: Krzysztof Ptak

Historie absolwentów: Marcin Muraszew

Historie absolwentów: Marcin Muraszew

Historie absolwentów: Agnieszka Grzechynka (Idzik)

Historie absolwentów: Agnieszka Grzechynka (Idzik)

Ukończyłeś/aś kierunek związany z finansami? Plastic Omnium rekrutuje do International Finance Graduate Program!

Ukończyłeś/aś kierunek związany z finansami? Plastic Omnium rekrutuje do International Finance Graduate Program!