Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Link do LinkedIn

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Link do Facebooka

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Historie Absolwentów: Justyna Wydra

Historie Absolwentów: Justyna Wydra

"Ważna jest nie tylko kariera, zdobyte stopnie i umiejętności, ale również samopoczucie i poziom osobistej satysfakcji."

Imię i nazwisko: Justyna Wydra

Miejsce zamieszkania (miasto, kraj): Warszawa, Polska

Stanowisko pracy: Specjalistka ds. PR w BNP Paribas

Ukończony kierunek studiów (na UJ): Dziennikarstwo i komunikacja społeczna


Jakie jest Twoje najlepsze wspomnienie ze studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim?

Pięć lat studiów to zestaw przeżyć, wspomnień i wydarzeń, dlatego bardzo trudno jest wybrać jedno, najlepsze. Niezwykle ważny był dla mnie pobyt na programie Erasmus w Pradze, nie tylko pod kątem rozwoju naukowego, ale również otwarcia na świat i ukierunkowania przyszłości. Gdy wracam myślami do czasów studenckich, mam przed oczami swoich przyjaciół, kampus na Ruczaju i drogę z przystanku na uczelnię przez Kaufland, w którym kupowaliśmy sobie bułeczki na drugie śniadanie. Bardzo dobrze pamiętam też niektórych wykładowców, szczególnie Prof.Teresę Sławińską, która prowadziła rewelacyjne zajęcia z etykiety, czy dr. Małgorzatę Majewską z ćwiczeniami językoznawczymi, uczącymi przełamywania własnych barier. Jednocześnie w pamięci pozostają niekonwencjonalne metody pracy, jak słynne „Level Up” czy nagrywanie spotów do własnych reality show. Wszystkie te elementy złożyły się na bardzo różnorodny i pełen kolorytu obraz czasu studiów, choć należę do pokolenia, któremu koniec nauki przypadł już podczas pandemii koronawirusa. Zostaliśmy przez to pozbawieni pewnego domknięcia i świętowania, bo obrony magisterskie i zakończenie studiów odbywały się już zdalnie.

Jak rozpoczęła się twoja kariera zawodowa? Jakie były w niej decydujące wydarzenia?

Początek mojej drogi zawodowej jest nierozerwalnie związany z uczelnią. Pod koniec studiów licencjackich mieliśmy zajęcia z kreatywnego pisania ze wspomnianą już wcześniej dr Małgorzatą Majewską, która widząc moje predyspozycje i umiejętności, zasugerowała, że mogłabym odnaleźć się w dziedzinie Public Relations. Idąc za ciosem postanowiłam spróbować. Zgłosiłam się do poleconej przez wykładowczynię agencji PR-owej, przeszłam rekrutację i rozpoczęłam pracę w zawodzie. Wakacyjny, miesięczny staż przerodził się w dwa lata pracy agencyjnej, podczas której zajmowałam się różnymi tematami, od medycyny estetycznej, przez rynek pracy, kończąc na materiałach budowalnych. Przyszedł czas pandemii i większość moich znajomych, szczególnie ci, którzy pracowali w podobnych branżach, zostali tymczasowo bez pracy właściwie z dnia na dzień. Dla wielu z nas to był duży wstrząs, ponieważ zamiast realizacji planów i marzeń, trzeba było zmierzyć się z potężnym zawirowaniem. Gdy sama na 2 miesiące pozostałam bez pracy, chciałam maksymalnie wykorzystać ten czas i wzięłam udział w programie UNA.TEN – “Transform Emergency Now! 10 days for change,” organizowanym przez Una Europa, czyli organizację zrzeszającą kilka europejskich uczelni, m.in. Uniwersytet Jagielloński. Naszym zadaniem było zaprojektowanie rozwiązań przydatnych w walce z pandemią metodą design thinking. Był to intensywny czas pracy z nowymi narzędziami, przydatnymi w pracy zdalnej. Niedługo potem, dostałam się na staż w Biurze Parlamentu Europejskiego w Warszawie. W ten sposób znalazłam się w stolicy. Po pracy dla agencji i instytucji UE przyszedł czas na kolejny poziom – dużą korporację. Już od dwóch lat pracuję w Biurze Prasowym Banku BNP Paribas, należącego do największej grupy bankowej w Europie.

Jak wykształcenie przyczyniło się do rozwoju Twojej kariery zawodowej?

Znacząco, ponieważ pracuję w dziedzinie, która była przedmiotem moich studiów, zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej . Oprócz studiów licencjackich i magisterskich z dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończyłam studia podyplomowe z dyplomacji kulturalnej oraz studium fotograficzne. Wykształcenie, praca zawodowa i prywatne zainteresowania to obszary, które zawsze się przenikały w moim życiu.

Opowiedz nam o swojej obecnej pracy. Co teraz robisz?

Od 2 lat pracuję w Banku BNP Paribas jako specjalistka ds. PR. Dbam o transparentny obieg informacji o i z banku. Pracuję z komunikatami wychodzącymi na zewnątrz w różnych formach: informacji prasowych, odpowiedzi na pytania medialne, występów na konferencjach. Uczestniczę również w organizacji wydarzeń, takich jak konferencje prasowe, wydarzenia branżowe czy tematyczne eventy dla dziennikarzy. Bank BNP Paribas jest jedną z instytucji, które kładą duży nacisk na działalność pozabiznesową i Cele Zrównoważonego Rozwoju. Prowadzimy kampanie, które poruszają ważne tematy społeczne, jak na przykład różnorodność w języku wpływająca na postrzeganie rzeczywistości - „Wystarczy słowo, żeby zacząć zmianę - #wspieramfeminatywy”. Jedną z moich ulubionych kampanii była „Pierwsza Pomoc Ludzkości” przy współpracy z PCK. Przeprowadziliśmy szkolenie z pierwszej pomocy będące jednocześnie lekcją tolerancji, gdzie zamiast standardowych fantomów do ćwiczeń resuscytacji krążeniowo-oddechowej zastosowaliśmy realistyczne, ucharakteryzowane na bezdomnego mężczyznę, muzułmańską uchodźczynię oraz osobę genderqueer.

Jakie są teraz Twoje największe wyzwania?

Moją rolą jest zbieranie informacji i przekazywanie ich na zewnątrz w zrozumiały sposób. Wyzwaniem jest powszechna dezinformacja i konieczność błyskawicznej reakcji na bieżące wydarzenia. W tej rzeczywistości rola teamów komunikacyjnych jest szczególnie istotna.

Jak wygląda życie praca w mieście kraju, w tym w mieście kraju, w którym mieszkasz?

Mieszkam od 2,5 roku w Warszawie. To duże miasto, w którym czuje się tempo życia i w którym mieszka wiele osób o dużych ambicjach. Organizacje nie boją się próbować nowych rzeczy i wyznaczają trendy dla innych firm, zdecydowanie warto przyglądać się nowym kampaniom. Warszawa to jest takie miasto, gdzie właściwie można znaleźć wszystko – od bezglutenowej diety wegańskiej po sklep z japońskimi słodyczami. Z racji swojej historii, to miasto bardzo różnorodne, gdzie przeplatają się odmienne style architektoniczne, i zawsze w centrum miasta trwa jakiś protest.

Jaka jest Twoja definicja sukcesu?

Dla mnie sukces jest wtedy, kiedy czujesz się dobrze z tym, co robisz i z tym, kim jesteś. Ważna jest nie tylko kariera, zdobyte stopnie i umiejętności, ale również samopoczucie i poziom osobistej satysfakcji. Najlepiej, gdy jest zachowana spójność pomiędzy wnętrzem i tym, w jaki sposób postrzegają nas inni.

Jakie masz porady/wskazówki dla obecnych studentów, którzy wkraczają na rynek pracy?

Obecna sytuacja polityczno-gospodarcza jest dość trudna, więc dla wchodzących na rynek pracy ten czas może nie wydawać się przychylny. Życzę sporo wytrwałości w osiąganiu celów i szukaniu dobrych okazji. Dobrze jest poznawać rynek pracy jeszcze podczas studiów żeby mieć wiedzę i odpowiednie przygotowanie. Polecam sprawdzić informacje o wybranych firmach, wartościach jakimi się kierują, czy proponują wolontariat pracowniczy, jakie inicjatywy wspiera dana firma i jakie nawiązuje partnerstwa. To wszystko składa się na komfort pracy. Z pewnością lepiej pracuje się w firmie, w której obowiązują wartości bliskie osobie aplikującej. Polecałabym również już podczas studiów starać się o różnego rodzaju staże i praktyki. Nawet jeżeli zaczyna się od słabo płatnego stażu, to się zwykle zmienia po pewnym czasie, a korzystniejszym rozwiązaniem dla firmy jest inwestycja w pracownika, którego już poznali i mają do niego zaufanie. Dobrze jest też zadbać o profil na LinkedIn, bo rekruterzy często tam zaglądają i poszukują pracowników, więc warto dać się zauważyć.

Jak wyobrażasz sobie współpracę Uniwersytetu Jagiellońskiego z absolwentami?

Mam wrażenie, że wszyscy absolwenci uczelni są w jakiś sposób jej ambasadorami. Jesteśmy odzwierciedleniem tego, w jaki sposób uczelnia funkcjonuje i jak kształtuje nowe pokolenia. Absolwenci będący mentorami dla obecnych studentów to bardzo ciekawy, budujący trend.

Polecamy również
Historie absolwentów: Krzysztof Ptak

Historie absolwentów: Krzysztof Ptak

Historie absolwentów: Marcin Muraszew

Historie absolwentów: Marcin Muraszew

Historie absolwentów: Agnieszka Grzechynka (Idzik)

Historie absolwentów: Agnieszka Grzechynka (Idzik)

Ukończyłeś/aś kierunek związany z finansami? Plastic Omnium rekrutuje do International Finance Graduate Program!

Ukończyłeś/aś kierunek związany z finansami? Plastic Omnium rekrutuje do International Finance Graduate Program!